bertopwereldreis75.reismee.nl

Bert op wereldreis in 75 dagen

Niet het aantal jaren dat ik reis telt

Maar het reizen in die jaren

Een strak blauwe lucht, hier en daar een verdwaald wit wolkje, lonkt mij naar buiten. De natuur beweegt zich langzaam van een nieuwe lente naar een zwoele zomer. De natuur is ontloken, ik word omringd door weelderig groen en een kleurrijke bloemenpracht. Ik wandel mijn lievelingsroute, het Berger Bos , de duinen door naar het strand. Onderweg mijmer ik over reizen, het verlangen begint zich te nestelen. Ik hou van reizen, van onderweg zijn. Ontdekken is mijn inspiratiebron. Mezelf steeds opnieuw verwonderen over de schoonheid van natuur, cultuur en diversiteit van mensen. Wie reist zal de wereld en zichzelf anders gaan zien. Mensen en culturen krijgen betekenis en er ontstaat verbinding. Reizen met respect en zonder oordeel, met open blik en hart. Reizen moet voor mij uitdagend en prikkelend zijn, het moet iets in mij oproepen waarvan ik mij daarvoor niet zo bewust was. Het onbegrijpelijke willen begrijpen en als dat niet lukt dan het onbegrijpelijke onbegrijpelijk laten.

Ik loop door, kom aan het strand, duik even de zee in en dan de strandtent van Evi. Bestel thee en staar over de zee. Ik word dit jaar 75 jaar en wil dit vieren door een droomreis rond de wereld te gaan maken. Ineens heb ik ook de titel : Reizen in verwondering, Bert in 75 dagen de wereld rond. Nieuwe ideeën stromen binnen en het creëren van deze reis is begonnen. De voorbereiding is als het componeren van een symfonie. Klanken en beelden uit een ver verleden, weerklinken en weerspiegelen in het heden en vragen om een nieuwe compositie.

Inmiddels is de langste dag van het jaar aan mij voorbij getrokken, de zomer doet zijn intrede en mijn reis symfonie is uitgewerkt. Het is een “Memory Lane” geworden, ik bezoek plekken op de wereld die grote indruk op mij hebben gemaakt tijdens eerdere reizen en de verwondering heeft zich in mijn geheugen genesteld. Hier ontstond het verlangen om deze plekken weer te zien met dezelfde ogen en hernieuwde verwondering.

Mijn reis symfonie bestaat nu uit de volgende klanken.

Petra:De rauwe schoonheid geschilderd op een doekvan natuurlijk roze zandsteen.

Annapurna massief: De overweldigende schoonheid van gedempte stilte in de Himalaya.

Tibet:De intense schoonheid van kristalheldere bergmeren en kloosters met kleurenpracht.

Bagan:De magische schoonheid van 2000 tempels omgeven door palmen en zandwegen.

Japan:De mystieke schoonheid van vergankelijkheid in de natuur en de cultuur.

Rocky Mountains:De natuurlijke schoonheid van bergen en meren in British Colombia.

Yucatan:De majestueuze schoonheid van de Maya cultuur en prachtige tempelcomplexen.

Cuba:De hartstochtelijke schoonheid vanvergane glorie, demensen en muziek.

New York:De iconische schoonheid van een filmisch metropool

Tanzania:De zinderende schoonheid van de natuur, de lucht en vooral de dieren

Gizeh: Aan de voet van de piramides word ik op 13 november a.s. wakker, ik ben 75 en ben aan het eind gekomen van deze reis om de wereld in 75 dagen.

Reis weer met mij mee in deze 75 dagen rond de wereld.

Mijn motto blijft: Leef het leven, geniet

Bert



Reacties

Reacties

Annemieke

Bert een verhaal vol van verlangen en hopelijk gaat deze reis het waar maken. Ik kijk uit naar jouw beeldende verhalen. Bij deze alvast een hele goede reis. X

Pien

Lieve Bert,

Wat geweldig, leef en geniet, dat is aan jou wel toevertrouwd. Het gaat een prachtige reis worden want die hoogtepunten: wouh…
Heel veel liefs van Pien

Theo

Wat leuk te horen dat OMA nog steeds bij je is en zullen we houden ook , dank jewel Bert .

broer

het is bijna zover! je gaat je 75 dagen onderdompelen in de meest uiteenlopende culturen en omstandigheden. Door alle communicatie is de wereld zogenaamd klein geworden maar jij gaat nu de grootsheid ervan ervaren. Behouden vaart/vlucht toegewenst van mij en Hetty

Jaap Neele

We gaan je volgen, Bert. Geniet en laat ons mee genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!